Business
Lisa Theunissen
Business
05/09/2025
2 min
0

Hoe de Customer Experience je kan maken of breken

05/09/2025
2 min
0

Ieder bedrijf weet het. Je Customer Experience is RETE-belangrijk. Maar hoe kan het dan toch dat niet elk bedrijf dit begrepen lijkt te hebben? Onvriendelijke klantenservice (word je überhaupt wel geholpen?), onduidelijke communicatie en/of afspraken, geen vaste aanspreekpunten en dan over het gevoel van gastvrijheid nog maar te zwijgen! Willen deze bedrijven überhaupt een goede (langdurige) relatie met hun klanten opbouwen?

Gelukkig begrijpen we bij Ultimate Mastermind wél de toegevoegde waarde van de Customer Experience en hebben wij daarom zelfs een heuse Customer Experience Manager in ons team!

Say ¡Hola! to Lisa Theunissen MSc.



Lisa zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat ook ná de aankoop van één van onze begeleidingstrajecten onze klanten nog steeds persoonlijk te woord worden gestaan, en weten waar ze terecht kunnen als er vragen zijn of als ze simpelweg ergens hulp bij nodig hebben.

Waarom is het zo belangrijk om de Customer Experience te managen, en bovendien een vast aanspreekpunt te hebben?

Denk je eens in, jij hebt een "probleem". Je wilt dat dat opgelost gaat worden maar je loopt eerst tegen nog een ander probleem aan. Wie in #$%^-naam moet ik hiervoor benaderen? #frustratie. Denk je dat je klant tevredener of ontevredener is geworden? Nu heb je pas écht iets goed te maken.

Spoiler alert! Dit wil je niet als bedrijf zijnde. Je wilt er voor je klanten zijn, zij zijn immers al naar je toe gekomen omdat ze door jou geholpen willen worden. Zorg dan dat je ze dat ook écht kunt bieden, zo optimaal mogelijk. Hoeveel vertrouwen vraagt het van een persoon om de hulp van een buitenstaander in te schakelen? Zeker bij high-end trajecten. We weten allemaal hoe spannend dat kan zijn. Jouw taak: Schaad dit vertrouwen niet.

Sterker nog: doe er een schepje bovenop. Stel je klanten gerust. Als je dat voor elkaar krijgt, heb je een klant voor het leven.

Het "probleem" is zo vaak geen probleem meer wanneer het gewoon goed opgelost wordt. Wanneer je klanten een gerust gevoel krijgen van jou en je bedrijf, omdat ze erop kunnen vertrouwen dat het wel goed komt. Dat het probleem ten alle tijden wordt opgelost.

Geen enkel bedrijf is perfect en mensen maken fouten. Dan kan. Shit happens. No big deal. Maar hoe je er mee omgaat? En met welk gevoel je je klanten achterlaat? Des te belangrijker. Daar zit de winst. Daar zit het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf ten opzichte van tientallen andere bedrijven die niet aan je kunnen tippen. Omdat ze simpelweg niet begrijpen hoeveel waarde er zit in je tevreden klanten. Een tevreden klant is notabene jouw beste reclame!

Een bedrijf run je niet alleen, dit doe je samen met je klanten. Zij geven jou bestaansrecht. Behandel ze daarom ook zo. Zonder hen zou je niet staan waar je staat.

Dus bij deze niet alleen een ode aan de Customer Experience, maar ook zeker aan de Customer!

Wij zijn blij met jullie! And guess what, dankzij jullie domineert Ultimate Mastermind zeer binnenkort aan de Costa del Sol én daar hebben jullie ook profijt van!

We zien jullie toch allemaal tijdens ons jaarlijkse Vastgoed Spanje-event op 20 september? Exclusief voor onze Vastgoed Spanje-klanten! Een netwerkevent gevuld met Spaanse gezelligheid en gelijkgestemden, om te vieren hoever we samen al gekomen zijn. Samen naar de top!

Dat weten we bij Ultimate Mastermind als geen ander.

Ook eens kennismaken met onze Customer Experience Manager Lisa? 

Stuur gerust een berichtje naar +31 6 80227515

Reacties
Categorieën